Friday, February 22, 2013

Jom BuAT pENANda Buku Semudah 1,2,3

Assalamualaikum,


Now aku nak tunjuk cara paling mudah, senang, jimat buat penanda buku sendiri. Aku tahu memang penanda buku ada banyak dijual di kedai-kedai cenderamata, cenderahati mahupun cenderawasih. Tapi aku lebih suka buat sendiri sebab...hm... sebab memang aku suka la.

Barang yang di perlukan:
~Gunting
~Gam
~Kertas Warna
~Pen
~ Kad Gambar Ana Muslim (suka hati nak gambar apa or lukis ja gambar apa pon)

Gam pinjam roomate punya...
Gambar ana muslim tu aku recycle pelekat harga baju t-shirt muslimah.

Cara-caranya yang sangat mudah, tapi jangan ambil mudah.

1. Gunting kertas warna pilihan yang anda suka mengikut saiz kad gambar.
2. Gam kertas warna yang sudah di gunting.



 3. Tulis la apa-apa  kata motivasi pada kertas warna.
Hias corak sikit-sikit

Tahu....Tulisan aku tak la cantik sangat
                                                      Depan                Belakang
Siap untuk digunakan....

P/s: Getah aku jadikan penggantung tu leh tukar guna reben or benda lain (Getah ja yang ada depan mata saat ini, kedai sudah tutup nak pergi beli reben pun)

SELAMAT MENCUBA...












No comments:

Post a Comment