Monday, December 17, 2012

Malam Gala Darbian's



Kai faha lu ka/ki? Apa khabar? Ni hau ma?
DR(Diana Rashid) Alhamdulillah sihat…Cuma letih sikit sebab baru habis handle Malam Gala Darbian’s. Memang best and terbaik la Grand Dinner Sime Darby, walaupun yang handle Grand Dinner kali ini trdiri daripada pelajar sem 1, namun Alhamdulillah kami semua dapat buktikan yang kami mampu buat. Memang susah untuk handle majlis ini lagi2 la kami semua tak ada pengalaman lebih2 lagi DR la, dinner pun tak pernah pergi, tub…tub….kena handle dinner, ibarat orang yang tak pernah pakai baju kurung di suruh buat baju kurung, orang yang pakai baju kurung pun belum tentu pandai buat baju kurung.(Apa yang pelik sangat perumpamaan aku ni….Sorry yang tu ja yang terlintas di fikiran). Hampir sebulan semua ajk yang terlibat bertungkus-lumus membuat persediaan n macam pengalaman yang kami dapat timba seperti cabaran nak cari peserta, siapkan kertas kerja, cari persembahan, cari lagu yang bersesuai, buat video dan banyak lagi.(dh mcm krangan la plak), dan yang paling penting K.Mas (Pengarah MGD) sentiasa memberi semangat dan ambil berat tentang kami semua.

Daripada handle Grand Dinner ni la hidup aku jadi agak kelam kabut, sebab banyak perkara yang kena buat dalam 1 masa, xsiment, presntation, on9 kuiz, mesyuarat dan yang sama waktu dengannya. Aku juga dapat rasa sendiri macam mana buat kerja hingga pkul 3,4 pagi baru jumpa katil n esoknya pukul 8pgi msuk kuliah pula. Letih tak payah cakap la, tapi walaupun penat...handle Grand Dinner ni memang menyeronokkan.

K.Mas tekun menyelesaikan beberapa perkara sebelum hari Grand Dinner..

     Menyiapkan cenderahati with eco cenderahati n exco makanan (Mana tanganku sebelah lagi)



Goodies Bag Untuk Tetamu

Pada hari Grand Dinner kami semua kena kumpul at Dewan Mas (dwn konvo) pukul 8 pg, tapi pagi tu aku ada kelas n presentation dan juga pada hari yang sama ialah hari add&drop subjek untuk sem 2, memang kalut. Lepas habis presentation Titas (Tamadun Islam Dan Tamadun Asia) aku terus minta keluar awal, lepas ja add&drop subjek untuk sem 2, aku terus balik Dpp ambil barang n terus brgerak ke D Mas. Mujurlah aku punya ajk yang terbaik, awal lagi dah bersedia di D mas, (Thanks Wani). Waktu aku sampai tu just tolong exco cenderahati susun hadiah2 ja...lepas tu semua pakat temenung at meja hadiah tengok raptai. Letih temenung kami keluar ambil gambar area D mas lak...lepas tu masuk n sambung temenung balik...


               Pose at kerusi pengantin kepunyaan butik pengantin yang sponser deco dewan...

 Akustik daripada plajar indonesia

nmber meja

Nasyid daripada pelajar Sime Darby
Seharian aku berkampung at D mas, and malam yang di nanti-nantikan, lepas solat maghrib aku terus bersiap, touch up sikit muka dengan barang2 make up yang dipnjam. Ha......entry sebelum ni aku ada gtau yang aku confuse nak pakai baju apa untuk dinner, selepas beberepa usaha mencari baju untuk di pakai akhirnya aku kebas baju my sister kuang3...baju my sis ni jubah hitam ala2 dress n dpdankan dengan pashmina yang aku beli untuk pkai wktu kenduri my brother, kira rcycle balik je la...

                                        
                  Simple n sopan (ok la bagi orang yang buta fesyen mcam aku ni)




Aein, tk pyah prknalkan dh kot n Wani

with Diera (sorry dh tak larat nk senyum)




Muka penat!!!

Selepas habis kemas dewan with baju yang habis ayu...diadakan post mortem semua ajk yan terlibat. Dan pukul 3.30pagi kami merentas jalan belakang pulang ke dpp beramai-ramai n aku msih with baju yang habis ayu mrentasi jalan yang brlecah....KENANGAN YANG TERINDAH....







No comments:

Post a Comment