Thursday, November 15, 2012

Minggu yang tersangat padat ( Part 1)

Assalamualaikum...

Lepas cuti raya haji selama seminggu, aku kembali memengang status student Uum kembali. Tapi selepas seminggu kuliah aku akan bercuti lagi sempena Deepavali n Awal Muharam. Asyik cuti ja ka? cuti memang selalu tapi bila start kuliah jadual aku memang padat.

Jadual aku padat dengan exam mid sem, Paper Asas Keusahawanan (AK) n Perakaunan Perniagaan (PP) adalah pada hari yang sama, jarak waktu periksa cuma 1 jam. Dari hari ahad aku dah mula study (Itu la cuti raya haji buku lansung tk sentuh). 

Hari isnin debaran makin terasa di tambah lagi untuk subjek Kenegaraan Malaysia ada Take Home Quiz dan Asas Keusahawanan ada On line Quiz. Malam tu aku set my mind untuk study AK dulu lepas tu baru PP. 3 jam mengadap buku AK dari bab 1 hingga bab 5, aku mula tension so aku take 5, solat tenangkan fikiran. Kembali ke meja study, mik buku PP, belum sempat buka buku tiba2 pntu bilik aku d ketuk, mula2 aku igat roomte aku lupa bawa kunci rupa2nya Vivien ( kwan Chinese 1 kos), mula2 tu aku igatkan dia just nk sembang2 ja, lepas tu aku trgaman bila dia bagi satu kotak yang selalu orang bubuh gula2 wktu knduri n she say " For you". Aku yang lembab ni tk faham lagi, lpas ambil kotak tu baru otak aku leh fikir, "Oooo.....Vivien bagi hadiah kat aku" (alahai Diana lembab betul ko ni). Aku pun apa lagi, senyum sampai telinga, almaklum la kadang3 dapat hadiah.


                 sweetnya....

  Siap deco lagi...


Lucky Starssss from Vivien Phang


Tiba hari Selasa, aku mula gelabah rasa macam otak kosong ja... Kuliah Tamadun Islam & Tamadun Asia (TITAS) pun aku dah hilang fokus. Ha.... minggu yang sama juga aku kena hantar xsment Titas. Jap2 nak senarai kerja yang sepanjang minggu:
  1.  Xsment TITAS
  2.  On line Quiz (isnin)
  3.  Exam Asas Keusahawanan (Selasa)
  4.  Exam Perakaunan Perniagaan (Selasa)
  5. Perjumpaan dgan Pengetua DPP.
  6.  Take Home Quiz Kenegaraan ( Soalan dapat hari Rabu n hantar dalam masa 24 jam)
  7.  Mesyuarat Kelab Fasilitator (Khamis malam)
  8.  Bina potensi diri bersama Hilal Asyraf. (Jumaat Pagi)
  9.  Mystical Lands dan jadi jurujual at Gerai Kelab Fasilitator (Jumaat malam)
  10.  Ko-k (pagi Sabtu) (Dapat 1 xsment yang wajib d hantar sebelum hari Selasa)
  11.  Jadi M/c untuk Majlis Konvo Genius Kids House. (Petang Sabtu)
  12.  Mesyuarat Kelab Fasilitator untuk Dinner DPP (malam sabtu)

Lepas selesai exam AS n PP, memang lega Alhamdulillah boleh jawab tapi tak tau la, yang aku jawab tu betul or tidak.

 Esoknya, pukul 3 ptg aku dapt soalan Take Home Quiz Kenegaraan (THQK), petang tu aku siapkan dulu xsiment TITAS, malam plak ada pjumpaan ngan Pengetua DPP hingga pukul 10.30 malam. Lpas pjumpaan aku terus statik at meja studyku mnyiapkan THQK. Punya asyik buat THQK aku tk sedar jam dah pukl 5 pagi, tinggal 1 soalan lagi yang aku baru jawab separuh. Aku pun mlelapkn mata sekejp. Pkul 6.30 pg aku bangun mndi, solat subuh n smbung blik buat THQK. Siap aku terus send kat Ain untuk Print ( mujur la roomte ain da uat bsness print- ma kasih Ain). 


Alhamdulillah.. Hasilnya....





 Untuk cerita about senrai 7-12....Part 2 yea.... : D






No comments:

Post a Comment