Friday, November 30, 2012

Minggu yang padat part 2

Assalamualaikum

Bru ada ksempatan untk smbung entry mggu yg padat part 1. Sejujurnya aku tk leh ltak tajuk minggu yang padat tapi kna ltak tajuk Bulan yang tersangat padat. mmg sgat padat smpai nk mgadap blog kesayangan pun tk smpat. Ia le, sibuk sebagai student,exco kelab fasi, dan yang pnting sibuk sbagai pyibuk mguruskn prsiapanprkahwinan abg ak.
Orait now aku nak sambung cerita senarai kerja aku dari 7-12.....
Kerja ke-7 aku ialah mesyuarat Kelab Fasilitator....mesyuarat habis pun agak lewat la area pukul 12 juga la....esoknya lepas sembhyg subuh aku terus brsiap prgi Kem bina otensi diri bersama Hilal Asyraf, mmg xcted aku, dh lama aku minat ngan karya2 dia, buku pertama dia yang aku baca ialah Terasing....memang best...wktu kem tu izzati n kawan dia pun join juga (izzati kawan sekolah rendah). Lepas habis ja kem tu semua bpusu-pusu nak tangkap gambar with Hilal Asyraf...aku pun antara salah sorang dripdanya la....ha3....Alhamdulillah....dapat juga tgkap gmbar ngan Hilal Asyraf...
:D....

                                                                      Seronok tak terkata....
Kem ni memang best, bnyak manfaat yang aku dapat dripada prkongsian brsama Saudara Hilal Asyraf....
 Selesai tgkap gambar n makan2, ak bawa izzati n kawan dia ronda2  area Uum sampai petang..
Selepas izzati n kawan dia naik balik aku terus brsiap untk join Hari Siswi at MY DPP. Mcm2 aktiviti ada seperti jualan, derma darah dan yang paling best ialah Myctical Land...
 Tgkap gambar at frame gergasi brtemakan ala2 Harry Potter with pyapu terbang

Aein with gadis pengiring...

Pada malam yang sama juga exco keusahawanan Kelab Fasilitator da buka gerai jual air, rojak, nuget, mcm2 la..Aku smpat juga tolong sikit2 jual rojak dari bilik ke bilik...

Keesokkan harinya aku ada Ko-k...lepas habis ja kelas ko-k ak terus rush g hantr borang ptptn sbb aku nk kna bkejar ke jitra untk jdi mc Majlis Konvokesyen Genius Kids House (tmpat kerja Hajar). Pada masa aku risau kalau kena tinggal bas akak ak cll nk mai uum, ak pun apa lgi gna kan pluang yang ada , selesai sudah untk msalah pgangkutan..Bila nak start mjlis ak gementar juga, first time ni jadi mc untk mjlis konvo. Tapi Alhamdulillah...ak dapt buat dgan sokongan pgetua Genius Kids House, Hajar, Syazana, K.long n Yanti. Walaupun banyak klemahan aku swktu handle majlis (mklum la frst time) tapi aku puas krana skurag-krangnya ak dh buat yang trbaik dan ianya memang suatu pgalaman yang amat brmakna buat aku...





Getaq2nya...

 Anak2 Genius Kids House yang comel n aktif


 Teacher, X-Teacher, Teacher

 Majlis Konvokesyen Genius Kids House selesai pada pukul 6.30 ptg, selesai solat asar, aku trus gerak balik Uum sebab ada msyuarat pukul 8.30malm. Mujurlah Afifah a.k.a K.long sudi hantar aku. TERIMA KASIH K.LONG... :D....

Waktu sampai Uum aku terus msuk msyuarat tnpa sempat tukar baju, memang agak janggal la, tiba2 aku sorang ja masih brpakaian formal. Mesyuarat malam tu berkaitan Dinner MY DPP. Kelab Fasilitator dberi amanah untuk hndle Grand Dinner Dpp..1 Cabaran yang besar lbih2 lagi exco kelab yang trdiri darpda plajr Semestr 1. Namun, Insya Allah, aku yakin kami psti akan d skong n dbri tnjuk ajar oleh kakak2 dan abg2 senior2 yang brpngalaman...Brgitulah jadual aku yang padat dan ketat...He3...namun ak happy mnjalni rutinku sbgai student....


No comments:

Post a Comment