Saturday, October 20, 2012

Sebulan sudah aku bergelar Mahasiswi Part 1


Gambar pertama yang aku ambil di UUM

Pejam celik,pejam celik dah sebulan aku memegang title student UUM (Universiti Utara Malaysia). Walaupun baru sebulan,tapi macam2 pgalaman menarik yang aku dapat di sini. Hari pendaftaran saja macam2 dugaan aku tempuh, kasut lekang, tak tahu buka kunci bilik, sudah tak tahu buka nak kunci bilik, nak kunci balik pun tak reti (mungkin sbb waktu tu mmg aku tersangat2 kalut). 

Sudah la hari pendaftaran begtu bnyak dugaan, hari pertama kuliah pun sekali lagi aku di uji iaitu sesat mencari dewan kuliah, mujurlah aku tidak keseorangan, tetapi di temani Aein kwan baruku (Dia org perak so klau aku ckap kedah pekat pun dia fham,snag nk brkmunikasi)  yang aku kenal wktu mggu orentasi, tak tahu la kebetulan atau suratan takdir aku dan Aein ambil kos yang sama dan jadual waktu kuliah kami scara keseluruhan semuanya sma. Alhamdulillah.

Aein:  Si kecil molek yang baik hati+suka gelak



 Ok,sambung balik cerita aku sesat cari dewan kuliah, Kuliah pertama aku start pkul 9.30pgi, tpi aku dan Aein segaja pergi awal kerana sudah agak yang kami akan sesat. Dengan berpandukan petua yang dbrikan oleh roomate aku, aku mlnggkah gagah mncri dewan kuliah. Aku dan Aein hanya mengikut hayunan kaki kami melangkah melintasi bangunan2 yang amat asing bagi kami. Hampir setiap org yg kami jmpa kami akan tanya "DKG 3 kat mana" ada sorang pak cik tu bgitau " Ikut jaln ni,terus ja...depan skit pada Pusat Komputer". Kami pun jaln terus tnpa belok2. Tapi tetap tak jmpa, mujurlah aku da jumpa kawan yang aku kenal wktu orentasi, dia pun kelas at DKG 3 juga, dripada aku n Aein yang sesat cari DKG 3 bertmbah lgi ahli yang sesat bersama,mcm2 tmpat kami msuk dan akhirnya kami brjya juga smpai at DKG 3 selepas ikut belakang kak2 senior (sebenarnya tk tau pun kak tu nk p DKG 3,serah nasib ja). Oleh sbb kmi smpai agak awal,so lepak dulu la area DKG 3 tu smpai 9.30pg.

 Tepat 9.30pg smua bpusu2 msuk dlm dwan kuliah, tekjut jga aku, rmai gile. Xcted aku nk bljar, buku ak keluarkn siap2 ltk ats mja, pen dan pensil aku susun sbelh, beberpa minit kemudian lecture masuk. Bestnya lecture prmpuan, semgat2. Tiba2 lecture tu ckap " Maaf kuliah group A ni untuk foreigner sahaja,
sbb group ni saya akan mgjar kenegaraan in English, kamu semua boleh msuk group U di DKG 4". Aku terpana,kelas sunyi sepi seketika. 

Nak tahu sama ada aku sesat atau tidak cari DKG 4??
 Bersambung....Sbb sekrang aku nak smbung buat xsmnt.




No comments:

Post a Comment