Friday, April 15, 2011

My hobby....

Setiap orang msti da hobi msing2, aku pun mcm tu gak. Hobi aku ni ke arah seni warisan skit mcm mengkait, menganyam surat khbr uat bkul n uat smething gna manik. Tapi sejak 2 menjak ni aku dh tk smpt dh nk uat smua hobi aku tu sebab trlalu bzy ngan study, so kna la abaikan dlu wlaupun aku dh gian sgat2 nk mgkait...hm.... tahan ja la.....
Jom layan koleksi kraftganku....








                                                                            

                                                                      
                                                                               

Amacam ok ark? mgkin hasil mgkait aku ni tk brapa kmas lgi sbb msih bru lgi dlm bidg mgkait ni. Apa pun terima kasih pda Tcer Rozi tersyang yg pnuh ksabaran mgajr aku yang tangan keras ni smpai nk ptah jarum mgkait aku krjakan hingga lah aku leh mgkait beg yang nmpk la juga rupa bntuknya.

Ni plak hobi kedua aku iaitu hasilkan apa2 aja berasaskan manik...
Layan ajalah gambr ni...

                                                         
                                                         
Ni percubaan pertma aku mghasilkan beg duit syiling, dengan berpandukan apa yang Hayati (Kawan 1 dorm aku yg tere uat brg berasaskn manik) ajar di asrma (tu pun mlalui prckapan shj) aku blik try uat kt rumah.Akhirnya jdilah sebegini rupa beg duit syiling aku. Oleh sbab excted nk cuba hobi trbaru ni smpai tk smpat nk bli manik kt kedai, aku msuk dlm hutan kutip buah manik (aku tk tau nma btul pokok tu apa yg psti buahnya mcm manik cuma mncung sikit). Buah manik ni aku slalu main wktu kecil2 dlu ( Aku slalu kutip buah manik ni untuk uat rantai tuk main 'kawin olok2' ngan kwan2 wktu aku kecil dlu).Ada juga orang pggil buah ni buah tasbih sbab warna n bntuknya mcm tasbih. Buah manik ka buah tasbih ka, biarlah asalkn prcubaan aku yg prtma brjlan.Hihihi....
LEPAS NI AKU NAK CUBA BUAT APA LAGI YA???

No comments:

Post a Comment