Saturday, August 27, 2011

Bila Syawal Menjelang Tiba


Alhamdulillah,all praises to ALLAH......
Kerana memberi peluang untuk aku beraya bersama keluargaku tahun ni...Walaupun raya taun ni agak hambar kerana kakak sulung aku bertugas pada hari raya pertama, jiran aku balik raya rumah Tok dia n taun ni tk dapat beraya ke rumah Tok Lang(guru mengaji) kerana dia sudah berpindah selepas suaminya meninggal.Hm....apa pun aku masih ada mak,abang,kakakku yang ketiga, adik perempuanku,adik lelakiku dan kaum kerabat yang lain untuk beraya bersama. Aku harus bersyukur kerana menjelang syawal aku di kelilingi orang yang aku sayang, berbeza dengan insan-insan yang kurang bernasib baik di luar sana yang berhari raya dalam keadaan yang serba kekurangan lebih-lebih lagi bagi insan yang hidup sebatang kara dan kesunyian. Apakah makna raya pada mereka? Hidup kesunyian bertemankan air mata. Hal ini belum di kira dengan muslimin dan muslimat yang berada di Afrika yang hidup kebuluran, anak-anak kecil di Afghanistan yang kehilangan ibu dan ayah akibat peperangan. Oleh itu, aku sekali lagi bersyukur dengan kurniaan dan nikmat yang Allah berikan padaku.Selamat Hari Raya Aidilfitri maaf zahir dan batin.

No comments:

Post a Comment